Havacılık sektörü
ilerledikçe kazanan hem üretici hem de havayolları oluyor. Tabi,
havacılığın gelişmesi ülkelerin ekonomisine de büyük katkı
sağlıyor. Özellikle Asya Pasifik bölgesi havacılıkta dünyaya
meydan okuyor. Bölge ekonomisi gelişiyor. Buna şüphe yok. Peki,
havacılık sektörü bundan faydalanabilecek mi?
![]() |
Asya-Pasifik bölgesinin en güçlü havayolu |
2050 yılında, Asya
kıtasındaki kişi başına düşen gelirin, gelişmiş batı
ülkeleri ile aynı seviyeye ulaşacağı tahmin ediliyor. Ticaretin
Asya kıtasına kaymasıyla birlikte her geçen gün yolcu sayısı
da havayolu trafiği de artıyor. 1998 yılında,
Uzak Doğu ülkelerindeki ekonomik krizin, hava taşımacılığı
sektörü üzerine etkisi büyük olmuştur. Bu bölgedeki hava
taşıyıcıları ekonomik durumun neden olduğu olumsuzlukları
telafi etmek için faaliyetlerini yeniden düzenleyerek, personel
çıkararak ve filolarını yeniden planlayarak kendilerini
toparlamak zorunda kalmışlardır. Sonuç olarak, Asya ülkelerinde
bayrak taşıyıcılarının özelleştirilmesi gündeme gelmiş ve
ayrıca havayolu şirketleri arasında tam kapsamlı işbirlikleri
gibi ticari anlaşmalara doğru artan bir eğilim ortaya çıkmıştır.
Thai, Singapore Airlines ve Cathay Pasific bugün dünyada dev
havayolu şirketleri arasındadır. Büyüyen ülke ekonomileri,
sanayileşen şehirler, halkın gelir düzeyinin artması gibi
faktörler ile birlikte Asya Pasifik'te hava yolcusunun artması
havayolu taşımacılığını büyütüyor. Bölgede düşük
fiyatlarla yolcu taşıyan şirketlerin, son 10 yılda seferleri 6
kat arttı. 20. yüzyıl Avrupa, İngiltere ve ABD havacılığın
geleneksel pazarı olurken 21. yüzyıl ise Asya-Pasifik havacılığın
hızla büyüyen lideri olmaya hazır. Büyüyen bir zenginlik ile
düşük maliyetli taşıyıcıların sayısındaki artış sanırım
bu bölgede gökyüzünü seven bir kitle yaratmış. Sadece geçen
yıl Asya Pasifik bölgesi uluslararası yolcu trafiğinde yüzde 5,2
oranında büyüme yakaladı. Bunlardan Qantas ve Virgin havayolları
hem yolcu sayılarında büyüme yaşadı hem de düşük maliyetli
taşıyıcı pazarında büyüdü.
Airbus tüm umutlarını Asya Pasifik'e bağladı
Airbus aldığı uçak
siparişlerin %34′ünü Asya-Pasifik bölgesinden aldı. Airbus’ın
tahminlerine göre Asya-Pasifik bölgesinde şirketlerin gelirleri
artmasıyla bilet fiyatlarını düşüren havayolları önümüzdeki
20 yıl içerisinde yaklaşık 10 bin adet uçak siparişi verecek.
Singapur'da açıklama yapan Airbus'ın baş
işletme görevlisi COO John Leahy, 2031 yılına kadar bu bölgenin
9.890 uçağa ihtiyacı olacağını ve bunun değerinin 1.6 trilyon
dolar değerinde olduğunu belirtti. Bu oluşacak talebin içinde
6,030 adet dar gövdeli, 3,080 geniş gövde ve 760 adet yüksek
kapasiteli uçak bulunacağı düşünülüyor.
Airbus Toulouse imalat hattı |
2012 yılında Asya Pasifik ülkelerine başlayan turistik ilgi 2013 yılının ilk ayları ile daha da arttı. Özellikle Türkiye’den Çin, Hong Kong, Güney Kore ve Filipinler gibi Asya ülkelerine yoğun ilgi var. Asya kökenli düşük maliyetli havayolları sayısının artması ile birlikte yolcular büyük fırsatlar ile karşılaşıyor. 2013 yılında Asya ülkelerine artan yoğun ilgi sonrası Türkler öncelikle vize istemeyen ülkeleri tercih ediyor. Hong Kong, Maldivler, Filipinler, Japonya, Tayland ve Malezya gibi ülkeler bu ülkelerin başında yer alıyor.
Asya Pasifik küresel
yolcu trafiğinin% 34 oluşturuyor
Asya Pasifik bölgesinde sürekli büyüyen nüfusun artan talepleri ile birlikte havacılık hızla büyümeye devam ediyor. Bölgede 1207 ticari havaalanı ve 359 havayolu var. Bir yılda bu bölgede 6.247.000 uçuş ile 779.565.798 yolcu sayısı bu büyümeyi haklı çıkarıyor.
Asya Pasifik yakında hava trafiği için ikinci büyük dünya bölgesi haline gelecektir.Küresel yolcu trafiğinin büyük bir payı Asya Pasifik bölgesinde. 2010 ve 2015 yılları arasında yıllık yüzde 6,9 bir büyüme tahmin ediliyor. Bu Ortadoğu'dan sonra hava trafiğinin ikinci büyük bölgesi olacak demektir. Avrupa için ise uluslararası trafik seviyesinin yüzde 5 büyümesi bekleniyor.
Asya Pasifik bölgesinde sürekli büyüyen nüfusun artan talepleri ile birlikte havacılık hızla büyümeye devam ediyor. Bölgede 1207 ticari havaalanı ve 359 havayolu var. Bir yılda bu bölgede 6.247.000 uçuş ile 779.565.798 yolcu sayısı bu büyümeyi haklı çıkarıyor.
Asya Pasifik yakında hava trafiği için ikinci büyük dünya bölgesi haline gelecektir.Küresel yolcu trafiğinin büyük bir payı Asya Pasifik bölgesinde. 2010 ve 2015 yılları arasında yıllık yüzde 6,9 bir büyüme tahmin ediliyor. Bu Ortadoğu'dan sonra hava trafiğinin ikinci büyük bölgesi olacak demektir. Avrupa için ise uluslararası trafik seviyesinin yüzde 5 büyümesi bekleniyor.
Airbus Toulouse imalat hattı |
Bölgede faaliyet
gösteren havayolu filosu A320 ve B737 üzerinde yoğunlaşıyor
Bu bölgenin filosu oldukça çeşitlenmiş olsa da, en büyük payı Airbus ve Boeing oluşturuyor. En iyi beş model B777, A330, B747, A320 ve B737'dir. Yeni uçak siparişlerinin büyük kısmını oluşturan bu modellerin yanında yeni A320neo ve B787'de ilgi görüyor.
Bu bölgenin filosu oldukça çeşitlenmiş olsa da, en büyük payı Airbus ve Boeing oluşturuyor. En iyi beş model B777, A330, B747, A320 ve B737'dir. Yeni uçak siparişlerinin büyük kısmını oluşturan bu modellerin yanında yeni A320neo ve B787'de ilgi görüyor.
Asya Pasifik bölgesi önümüzdeki 20 yıl içinde pilotların yeni adresi olacak
Amerikalı uçak üreticisi
Boeing'e göre 2011 yılından 2030 yılına kadar bu bölgeye
460.000 pilot gerekecek. Bu da yılda 9,684 pilot ihtiyacı olacak
demektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder