18 Mart 2013 Pazartesi

HAVACILIĞIN LİDERİ ASYA PASİFİK


Havacılık sektörü ilerledikçe kazanan hem üretici hem de havayolları oluyor. Tabi, havacılığın gelişmesi ülkelerin ekonomisine de büyük katkı sağlıyor. Özellikle Asya Pasifik bölgesi havacılıkta dünyaya meydan okuyor. Bölge ekonomisi gelişiyor. Buna şüphe yok. Peki, havacılık sektörü bundan faydalanabilecek mi?

Asya-Pasifik bölgesinin en güçlü havayolu

2050 yılında, Asya kıtasındaki kişi başına düşen gelirin, gelişmiş batı ülkeleri ile aynı seviyeye ulaşacağı tahmin ediliyor. Ticaretin Asya kıtasına kaymasıyla birlikte her geçen gün yolcu sayısı da havayolu trafiği de artıyor. 1998 yılında, Uzak Doğu ülkelerindeki ekonomik krizin, hava taşımacılığı sektörü üzerine etkisi büyük olmuştur. Bu bölgedeki hava taşıyıcıları ekonomik durumun neden olduğu olumsuzlukları telafi etmek için faaliyetlerini yeniden düzenleyerek, personel çıkararak ve filolarını yeniden planlayarak kendilerini toparlamak zorunda kalmışlardır. Sonuç olarak, Asya ülkelerinde bayrak taşıyıcılarının özelleştirilmesi gündeme gelmiş ve ayrıca havayolu şirketleri arasında tam kapsamlı işbirlikleri gibi ticari anlaşmalara doğru artan bir eğilim ortaya çıkmıştır. Thai, Singapore Airlines ve Cathay Pasific bugün dünyada dev havayolu şirketleri arasındadır. Büyüyen ülke ekonomileri, sanayileşen şehirler, halkın gelir düzeyinin artması gibi faktörler ile birlikte Asya Pasifik'te hava yolcusunun artması havayolu taşımacılığını büyütüyor. Bölgede düşük fiyatlarla yolcu taşıyan şirketlerin, son 10 yılda seferleri 6 kat arttı. 20. yüzyıl Avrupa, İngiltere ve ABD havacılığın geleneksel pazarı olurken 21. yüzyıl ise Asya-Pasifik havacılığın hızla büyüyen lideri olmaya hazır. Büyüyen bir zenginlik ile düşük maliyetli taşıyıcıların sayısındaki artış sanırım bu bölgede gökyüzünü seven bir kitle yaratmış. Sadece geçen yıl Asya Pasifik bölgesi uluslararası yolcu trafiğinde yüzde 5,2 oranında büyüme yakaladı. Bunlardan Qantas ve Virgin havayolları hem yolcu sayılarında büyüme yaşadı hem de düşük maliyetli taşıyıcı pazarında büyüdü.  

Airbus tüm umutlarını Asya Pasifik'e bağladı
Airbus aldığı uçak siparişlerin %34′ünü Asya-Pasifik bölgesinden aldı. Airbus’ın tahminlerine göre Asya-Pasifik bölgesinde şirketlerin gelirleri artmasıyla bilet fiyatlarını düşüren havayolları önümüzdeki 20 yıl içerisinde yaklaşık 10 bin adet uçak siparişi verecek. Singapur'da açıklama yapan Airbus'ın baş işletme görevlisi COO John Leahy, 2031 yılına kadar bu bölgenin 9.890 uçağa ihtiyacı olacağını ve bunun değerinin 1.6 trilyon dolar değerinde olduğunu belirtti. Bu oluşacak talebin içinde 6,030 adet dar gövdeli, 3,080 geniş gövde ve 760 adet yüksek kapasiteli uçak bulunacağı düşünülüyor.

Airbus Toulouse imalat hattı

Asya Pasifik'e Türkiye'den büyük ilgi
2012 yılında Asya Pasifik ülkelerine başlayan turistik ilgi 2013 yılının ilk ayları ile daha da arttı. Özellikle Türkiye’den Çin, Hong Kong, Güney Kore ve Filipinler gibi Asya ülkelerine yoğun ilgi var. Asya kökenli düşük maliyetli havayolları sayısının artması ile birlikte yolcular büyük fırsatlar ile karşılaşıyor. 2013 yılında Asya ülkelerine artan yoğun ilgi sonrası Türkler öncelikle vize istemeyen ülkeleri tercih ediyor. Hong Kong, Maldivler, Filipinler, Japonya, Tayland ve Malezya gibi ülkeler bu ülkelerin başında yer alıyor.


Asya Pasifik küresel yolcu trafiğinin% 34 oluşturuyor 
Asya Pasifik bölgesinde sürekli büyüyen nüfusun artan talepleri ile birlikte havacılık hızla büyümeye devam ediyor. Bölgede 1207 ticari havaalanı ve 359 havayolu var. Bir yılda bu bölgede 6.247.000 uçuş ile 779.565.798 yolcu sayısı bu büyümeyi haklı çıkarıyor.

Asya Pasifik yakında hava trafiği için ikinci büyük dünya bölgesi haline gelecektir.
Küresel yolcu trafiğinin büyük bir payı Asya Pasifik bölgesinde. 2010 ve 2015 yılları arasında yıllık yüzde 6,9 bir büyüme tahmin ediliyor. Bu Ortadoğu'dan sonra hava trafiğinin ikinci büyük bölgesi olacak demektir. Avrupa için ise uluslararası trafik seviyesinin yüzde 5 büyümesi bekleniyor.

Airbus Toulouse imalat hattı

Bölgede faaliyet gösteren havayolu filosu A320 ve B737 üzerinde yoğunlaşıyor 
Bu bölgenin filosu oldukça çeşitlenmiş olsa da, en büyük payı Airbus ve Boeing oluşturuyor. En iyi beş model B777, A330, B747, A320 ve B737'dir. Yeni uçak siparişlerinin büyük kısmını oluşturan bu modellerin yanında yeni A320neo ve B787'de ilgi görüyor.

Asya Pasifik bölgesi önümüzdeki 20 yıl içinde pilotların yeni adresi olacak
Amerikalı uçak üreticisi Boeing'e göre 2011 yılından 2030 yılına kadar bu bölgeye 460.000 pilot gerekecek. Bu da yılda 9,684 pilot ihtiyacı olacak demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder