Mühendislik
harikası uçaklar yıllar içinde büyük değişiklikler ve
yenilikler kazandı. Ticari uçuş sağlayan dev uçaklar yolcularına
uygun fiyat ile hava yolculuğunda bir devrim yaşatıyor. Fakat öyle
bir uçak var ki dünyanın en tanınan uçaklarından biri oldu.
Havayolu taşımacılığında kullanılan Jumbo jet Boeing 747 ilk
ticari uçuşunu yaptığı 1970 yılından bu yana dev uçaklar
arasından mükemmellik ile sıyrıldı. 1970 yılından sonra Boeing
öyle bir dev tasarladı ki dünya basını dev Jumbo jeti aylar
boyunca manşetinden indirmedi. Dünya havayollarına 1400’den
fazla Boeing 747 veren Boeing harika tasarımlara kavuştu. 1969
yılında Paris Air Show’da ilk kez tanıtılan uçak 747 ailesi
segmentinde 747-100, 747-200 ve 747-300 de dahil olmak üzere bir
dizi varyasyon tanıttı. Uluslararası seyahat için en yaygın
747-400’ün üretimi ise 2009 yılında sona erdi. Yeni model 747-8
Intercontinental’i 2011 yılında görücüye çıkaran Boeing,
geniş gövdeli uçak segmentinde havayolu şirketlerine "en
düşük" işletme maliyetini sunmaya başladı. Gelişmiş
çevre performansına sahip yeni model havacılık dünyasının
beğenisini kısa sürede kazandı. Yaklaşık 2 aylık bir sürede
inşa edilen Jumbo jet 351.4 milyon dolarlık liste fiyatıyla satışa
sunuldu. Boeing 747-8 Intercontinental’in önceki versiyonu 747-400
modeline oranla yüzde 12 daha düşük bir değerle geniş yolcu
uçakları arasında en düşük koltuk/mil maliyeti sunacağı,
yolcu başına yüzde 16 daha az yakıt tüketip yüzde 16 daha düşük
karbon salınımına sebep olurken, yüzde 30 daha sessiz uçuyor.
Uçağın, güneşin doğuşunu simgeleyen kırmızı-turuncu renkli
bir tasarımla boyandığı, sadece ilk 747-8 Intercontinental’de
uygulanan bu tasarımın, Boeing’in standart mavi tasarımından
belirgin bir şekilde farklılık gösterdi. Yeni renklerin, farklı
kültürlerde "bolluk" ve "iyi şans" gibi
kavramları simgeledi. Boeing 747-8 Intercontinental’in ilk
müşterisi olan Lufthansa 747-8 Intercontinental’in, 400 koltuk
kapasitesiyle filoları için önemli bir tamamlayıcı model oldu.
Önceki versiyonu 747-400 modelinden geliştirilen Boeing 747-8
Intercontinentalin gövdesi 5.6 metre uzatıldı. Uçuş maliyetleri
400 serisine göre yüzde 12 daha düşük operasyon maliyetlerine
sahip olan 747-8, üç sınıfta 467 yolcu kapasiteli olarak
tasarlandı. İki katlı uçak, yeni nesil motorları ile yüzde 16
daha düşük yakıt sarfiyatına sahip. Boeing 747-8
Intercontinental’in yaklaşık 600 uçuş saatini kapsayacak test
programının başlangıcı olan uçuş süresince, uçağın temel
hareket kabiliyetleriyle uçuş performansı test edildi. Yeni 747-8
ilk uçuşunda 5 bin 791 metre irtifada, saatte 463 kilometre hıza
ulaşıyor.
747-8
Intercontinental farkı!!!!
Uzun
uçuşlar pek çok yolcunun kafasında ‘’Zaman nasıl geçer
sorusunu oluşturuyor. Dar ekonomi koltuğu bile yolcuyu
daraltabiliyor. Fakat dev Jumbo jetin iki katlı olması (üst kat
yarım) dünya havayollarının farklı tasarımlar yapmasını
kolaylaştırdı. Özel led ışıklar, barlar, dinlenme üniteleri
ile dev jet insanda uçma duygusunu arttırıyor. Özellikle
türbülanstan daha az etkilenmesi ise yolcuları güvende
hissettiriyor. Uçağın sallanması, sağa sola yatışı, iniş ve
kalkışları bile daha az hissedilir oluyor. Teknolojik ve büyük
uçakları seven yolcular özellikle iç tasarıma da çok önem
veriyor. Uçak kapı kapattıktan sonra koltuk arkalarındaki kişisel
ekranlar devreye girer girmez uçakta olduğunu unutan yolcu sayısı
fazla. Özellikle dev Jumbo jetin körüğe yaklaşması bile
yolcuları sevindiren en önemli olaylardan biri. Kabin içine alınan
bagaj yerlerinin geniş olması ise özelliklerde uzun uçuş öncesi
yolcuyu strese sokmuyor. Kısacası yolcular farklı bir uçakta
olduklarını anlarcasına net bir şekilde uçak içi incelemelerde
başlıyor. Özellikle uçağın iki katlı olması ferahlık hissini
yaratan bir olaydır. İki film izleyip camından manzara seyreden
yolcu Jumbo jet keyfi yaşıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder