26 Mayıs 2013 Pazar

BU UÇAK FERAH HİSSETTİRYOR


Mühendislik harikası uçaklar yıllar içinde büyük değişiklikler ve yenilikler kazandı. Ticari uçuş sağlayan dev uçaklar yolcularına uygun fiyat ile hava yolculuğunda bir devrim yaşatıyor. Fakat öyle bir uçak var ki dünyanın en tanınan uçaklarından biri oldu. Havayolu taşımacılığında kullanılan Jumbo jet Boeing 747 ilk ticari uçuşunu yaptığı 1970 yılından bu yana dev uçaklar arasından mükemmellik ile sıyrıldı. 1970 yılından sonra Boeing öyle bir dev tasarladı ki dünya basını dev Jumbo jeti aylar boyunca manşetinden indirmedi. Dünya havayollarına 1400’den fazla Boeing 747 veren Boeing harika tasarımlara kavuştu. 1969 yılında Paris Air Show’da ilk kez tanıtılan uçak 747 ailesi segmentinde 747-100, 747-200 ve 747-300 de dahil olmak üzere bir dizi varyasyon tanıttı. Uluslararası seyahat için en yaygın 747-400’ün üretimi ise 2009 yılında sona erdi. Yeni model 747-8 Intercontinental’i 2011 yılında görücüye çıkaran Boeing, geniş gövdeli uçak segmentinde havayolu şirketlerine "en düşük" işletme maliyetini sunmaya başladı. Gelişmiş çevre performansına sahip yeni model havacılık dünyasının beğenisini kısa sürede kazandı. Yaklaşık 2 aylık bir sürede inşa edilen Jumbo jet 351.4 milyon dolarlık liste fiyatıyla satışa sunuldu. Boeing 747-8 Intercontinental’in önceki versiyonu 747-400 modeline oranla yüzde 12 daha düşük bir değerle geniş yolcu uçakları arasında en düşük koltuk/mil maliyeti sunacağı, yolcu başına yüzde 16 daha az yakıt tüketip yüzde 16 daha düşük karbon salınımına sebep olurken, yüzde 30 daha sessiz uçuyor. Uçağın, güneşin doğuşunu simgeleyen kırmızı-turuncu renkli bir tasarımla boyandığı, sadece ilk 747-8 Intercontinental’de uygulanan bu tasarımın, Boeing’in standart mavi tasarımından belirgin bir şekilde farklılık gösterdi. Yeni renklerin, farklı kültürlerde "bolluk" ve "iyi şans" gibi kavramları simgeledi. Boeing 747-8 Intercontinental’in ilk müşterisi olan Lufthansa 747-8 Intercontinental’in, 400 koltuk kapasitesiyle filoları için önemli bir tamamlayıcı model oldu. Önceki versiyonu 747-400 modelinden geliştirilen Boeing 747-8 Intercontinentalin gövdesi 5.6 metre uzatıldı. Uçuş maliyetleri 400 serisine göre yüzde 12 daha düşük operasyon maliyetlerine sahip olan 747-8, üç sınıfta 467 yolcu kapasiteli olarak tasarlandı. İki katlı uçak, yeni nesil motorları ile yüzde 16 daha düşük yakıt sarfiyatına sahip. Boeing 747-8 Intercontinental’in yaklaşık 600 uçuş saatini kapsayacak test programının başlangıcı olan uçuş süresince, uçağın temel hareket kabiliyetleriyle uçuş performansı test edildi. Yeni 747-8 ilk uçuşunda 5 bin 791 metre irtifada, saatte 463 kilometre hıza ulaşıyor.
 



747-8 Intercontinental farkı!!!!
Uzun uçuşlar pek çok yolcunun kafasında ‘’Zaman nasıl geçer sorusunu oluşturuyor. Dar ekonomi koltuğu bile yolcuyu daraltabiliyor. Fakat dev Jumbo jetin iki katlı olması (üst kat yarım) dünya havayollarının farklı tasarımlar yapmasını kolaylaştırdı. Özel led ışıklar, barlar, dinlenme üniteleri ile dev jet insanda uçma duygusunu arttırıyor. Özellikle türbülanstan daha az etkilenmesi ise yolcuları güvende hissettiriyor. Uçağın sallanması, sağa sola yatışı, iniş ve kalkışları bile daha az hissedilir oluyor. Teknolojik ve büyük uçakları seven yolcular özellikle iç tasarıma da çok önem veriyor. Uçak kapı kapattıktan sonra koltuk arkalarındaki kişisel ekranlar devreye girer girmez uçakta olduğunu unutan yolcu sayısı fazla. Özellikle dev Jumbo jetin körüğe yaklaşması bile yolcuları sevindiren en önemli olaylardan biri. Kabin içine alınan bagaj yerlerinin geniş olması ise özelliklerde uzun uçuş öncesi yolcuyu strese sokmuyor. Kısacası yolcular farklı bir uçakta olduklarını anlarcasına net bir şekilde uçak içi incelemelerde başlıyor. Özellikle uçağın iki katlı olması ferahlık hissini yaratan bir olaydır. İki film izleyip camından manzara seyreden yolcu Jumbo jet keyfi yaşıyor.


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder